Zapisanie dziecka do szkoły

Uczniowie z obwodu szkoły

  • Rodzic lub opiekun prawny zapisuje dziecko w sekretariacie szkoły w godzinach urzędowania.

  • Jeśli dziecko zamieszkuje w rejonie szkoły, ale nie jest tam zameldowane, należy złożyć oświadczenie o zamieszkaniu.

  • Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły.

  • Dzieci spoza rejonu mogą być przyjęte tylko w przypadku wolnych miejsc.

Uczniowie spoza obwodu szkoły

  1. Decyzję o przyjęciu ucznia spoza obwodu podejmuje Dyrektor szkoły po odbyciu rozmowy z rodzicami lub opiekunami prawnymi dziecka.

  2. Po rozmowie i uzyskaniu akceptacji Dyrektora, rodzic składa podanie o przyjęcie dziecka do szkoły w sekretariacie.

  3. Podanie powinno zawierać:

    • numer PESEL dziecka,

    • adres zameldowania i zamieszkania,

    • numer szkoły rejonowej,

    • numer szkoły, do której dziecko dotychczas uczęszczało,

    • podpisy obojga rodziców.

  4. Do podania należy dołączyć następujące dokumenty:

    • druk przekazania ucznia (jeśli dotyczy),

    • świadectwo szkolne (do wglądu),

    • dokumentacja medyczna,

    • inne posiadane dokumenty, np. opinie pedagoga, psychologa, orzeczenia.

  5. Odpis dokumentacji przebiegu nauczania szkoła otrzymuje drogą pocztową ze szkoły, z której dziecko odeszło.